الخميس 19 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

تمرد عاشقه كامله

انت في الصفحة 1 من 16 صفحات

موقع أيام نيوز

الحلقه الأولى
تمرد_عاشقه_ج 
فيروز_حطمت_حصون_قلب_القاسى_ج
ياسمين_الهجرسي
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم 
رواية تمرد عاشقه ج٢ إصدار 2021 من الجزء الأول فيروز حطمت حصون قلب القاسى ج اصدار 2020 مسجله حصرى بأسمى ياسمين الهجرسى ممنوع منعا باتا النقل أو الاقتباس أو النشر فى اى موقع أو مدونه أو جروب او صفحه حتى ولو شخصيه من دون اذنى ومن يفعل ذلك يعرض نفسه للمسأله القانونيه
أتى الصباح وافترشت الشمس قلب السماء وأدلت بجدائلها الذهبية تثنت خيوط الأمل على زجاج نوافذنا بغرور تغمز للأحلام بطرفها وتنقش حروفا يتلألأ نورها هنا وهناك..

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
خرج الرجل السبعيني بوجه طويل وجبين عريض وشعر خفيف مشذب وممشط بفرق جانبي أذنان كبيرتان وشوارب بيضاء ولحية رمادية أنف متوسط الحجم عينان غائرتان إلى حد ما خرج إلى حديقة منزله وجلس في مكانه المفضل وهو ينظر إلى قصر حفيده عمير الخولي بكل فخر واعتزاز وهو يتلمس لحيته الرمادية التي تظهر عليها أمارات الشيب وملامحه الطيبة. ارتسمت على وجهه ابتسامة رضا وهو يحدث نفسه عن نجاح حفيده الذي يشبهه في كل صفاته مما يجعله فخورا بنجاحه
برافو عليك يا عمير قدرت تبقى من أكبر رجال الأعمال. فعلا قدرت تثبت إنك تربية جدك يا بطل. وأكمل بحزن بس لو تبطل عناد وترجع لحضني زي زمان وأشد ضهرى بيك واتسند عليك خاېف أموت وأنت بعيد عني وقبل ما أخدك في حضڼي وأنت اللي تكرمني وأقولك وصيتي.
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
قطع حديثه مع نفسه صوت زوجته الحاجة نيرة التي تتمنى له الرضا فهي شخصية طيبة القلب حنون هادئة الطباع ترتدي عباءة تليق بعمرها وترتدي حجابا يعكس لون عينيها العسلي وبشرتها الحليبية التي يرتسم عليها تجاعيد التقدم بالعمر وتظهر خصلات شعرها المختلطة بالأبيض والأسود وهي تأمر مديرة المنزل أن تضع لهما
القهوة وتذهب لتباشر عملها ثم جلست أمامه تنظر إليه نظرات عتاب وهتفت
كدة يا حاج علي تصحى وتصلي الفجر وتنزل من غير ما تصحيني أنا زعلانة منك ولازم تصالحني..
ابتسم الحاج علي ابتسامه هادئه ل زوجته نيره وقدم لها فنجان قهوتها وأخذ فنجانه وارتشف منه وهو ينظر إلى فيلا عمير.
تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
ما إنتي عارفة النهاردة الجمعة وعمير هينزل يدرب علي و فيروز هتنزل تحضر تدريب السباحة مع نيرة وإنتي كنتي تعبانة مرضتش أقلقك وكنت هصور لك كل اللي هيحصل لحد ما تصحي.
وأكمل بحزن 
هو أنا عندي حل غير إني أفضل أصور حفيدي وولاده اللي انحرمت منهم بسبب غلطي وإني أصريت إنه يتجوزها لو كنت أعرف إن حالي هيبقى كدة مكنتش جوزته أميرة كنت فاكر إني بحمي أحفادي طلعت للأسف بدمرهم.
كانت تسمعه وقلبها ينفطر على حزن زوجها وعلى حفيدتها التي حرمت منها بسبب خېانة كانت مثل بركان خامل واڼفجر دمر شمل عائلة الخولي ففرت دموعها وهي تنظر إلى زوجها وترى ضعفه وقلة حيلته فى لم شمل عائلته.. 
قصر عمير الخولي
في أثناء الوقت ذاته
كانت الأجواء والأحداث مختلفة في فيلا عمير الخولي ذو الخامسة والثلاثين عاما الذي نجح بعقلية تجارية فريدة من نوعها في استغلال فاجعة كورونا والركود الاقتصادي بسبب تفشي المړض على عكس كثير من رجال الأعمال الذين استسلموا لهبوط الأسهم في البورصة على الساحة الاقتصادية وكما يقال وراء كل رجل عظيم امرأة عظيمة قادرة على تحويل الضعف إلى قوة فكانت هى مصدر 
صباح الخير يا عبير مش بتحضري الفطار ليه وفين عمير بيه 
ردت عبير باحترام
صباح النور يا فيروز هانم وأشارت إلى غرفة المطبخ عمير بيه بيحضر الفطار بنفسه وأنا منتظرة لو احتاج إلى حاجة أساعده فيها.
يؤدي ارتباط أسعار الذهب وسعر صرف الدولار بتكاليف المواد الخام والاستيراد إلى تأثير مباشر على أسعار السيارات في الأسواق.
ابتسمت لها فيروز
إطلعي إنتي ساعدي الولاد عشان تدريبهم وأنا هشوف عمير بيه.
____________
دلفت بحب وسعادة تغمرها وابتسامتها تشرق وتعلن عن عشقها الجارف لزوجها ووالد أبنائها وحبيب طفولتها وحلم شبابها هتفت بصوتها الذي يعزف أعذب الألحان على قلب عمير وهي تتقدم منه
حبيبي تاعب نفسه

ليه في التي تعلن دقاته عن عشقه لها الذي يزداد يوما عن الآخر فاقت على صوته وهو يهمس في أذنيها بصوت أذاب فؤادها
أنا بقول نطلع جناحنا وسريرنا يلمنا وغمز بعينه وأنا أعيشك ملحمة تاريخية أفضل من جو المطبخ ده.
ردت عليه فيروز بغنج وهي تمرر أناملها على شفاهه بإغراء أنثى عاشقة
تؤثر تقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار على أسعار السيارات، حيث يؤدي ارتفاعهما إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
وأنت إمتى هتشبع مني 
هام فى فيروزيتها 
مش لضحكه او كلمه تطلع منك..
يتبع...
تمرد_عاشقه_ج إصدار 2021
فيروز_حطمت_حصون_قلب القاسى_جإصدار 2020
ياسمين_الهجرسي
الحلقه الثانيه
تمرد_عاشقه_ج 
فيروز_حطمت_حصون_قلب_القاسى_ج
ياسمين_الهجرسي
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم 
رواية تمرد عاشقه ج٢ إصدار 2021 من الجزء الأول فيروز حطمت حصون قلب القاسى ج اصدار 2020 مسجله حصرى بأسمى ياسمين الهجرسى ممنوع منعا باتا النقل أو الاقتباس أو النشر فى اى موقع أو مدونه أو جروب او صفحه حتى ولو شخصيه من دون اذنى ومن يفعل ذلك يعرض نفسه للمسأله القانونيه
قليل من الغيرة بناء وكثيرا منها هدام الغيرة هي شطة الحب والتوابل التي تشعله فالحب بدون غيرة لا مذاق له وكذلك فإن الغيرة الزائدة عن الحد تمثل كابوسا لكلا الطرفين ولا يستطيعا العيش بها فانتبه لا تخنقهم بغيرتك إذا كنت تحرص على بقائهم معك فقد تخسرهم للأبد وأنت لا تعلم..
ضيقت فيروز ما بين حاجبيها من غيرته التي أصبحت كخناجر تمزق نياط قلبها و بنبره مهزوزه
أنا آسفة وبعدين مش بختبر صبرك ولا حاجة ولا بحاول أخليك متكتف

ومشلۏل أنا بس غلطت وضحكت بسعادة في بيتي اللى افتكرت انه مسموح ليا أعيش فيه براحتى بدون قيود..
هتفت بنبرة لوم وعيونها تعاتبه
آسفة لو تجاوزت حدودى
وفرت دمعة حزينة من عيونها وهى تتعمق فى بحور عسلتيه تتراشق معه بنظرات مستفهمه
أنت ليه بتعمل فيا كدة هتفضل لإمتى تطلعني من جنة على ڼار أنا مليش ذنب فيها وخاېفة يجي اليوم اللي هندفع فيه التمن بس ساعتها مش هيكفيك أنك تعيش عمرك كله تجمع أيامها ندم. 
قالتها واڼهارت في 
أختي طبعا بنت ولازم تضيع الوقت قدام مرايتها ده غير إن حضراتكم قاعدين هنا تتكلموا وأنا كدة هتأخر والمفروض إنكم كبار ولازم تبقوا قد المسؤولية ومينفعش تتعاملوا بالاستهترار ده..
قوس بين عينيه بعبوس طفولي 
وبعدين بابي كان شايلك ليه هو حضرتك تعبانة كنت اتصلي عليا أجي أشيلك أنا.
خجلت فيروز ونظرت إلى عمير بإحراج وهي تضع يدها حول رقبتها وتهرب من عيون ابنها..
هتف عمير بغيرة
تشيل مين يا زفت أنت ! أمك دي بتعني أنا اللي أشيلها إياك تقرب منها .. فهمت 
رد عليه بثقة
هو حضرتك عارف 
وقفت فيروز وهي تحدث نفسها وتنظر إلى عمير باندهاش وهتفت
الولد واخد طبعك وغيرتك أما أشوف آخرتها معاك يا علي هو أنا قادرة على أبوك لما أقدر عليك وضحكت وهى تصفق بيديها.
تحدث عمير وهو يقترب منها وأمسك ذراعها وضغط عليها بقوة حتى استمع إلى طقطقة عظامها بين يديه وظهر الألم على وجهها وقد لمعت عيناها بالدموع..
استهان بحبات اللؤلؤ التى تنسال على وجنتيها وهتف بعصبية وصوت عال
إنتي السبب في القرف ده كله مبسوطة لما ابنك اتعلق بهم لا مش كدة وبس ده كمان بيحب منهم بس أنا اللي أستاهل عشان سمعت كلامك وهديت السور اللي كان فاصل بينا عشان أرضيكي وتبقي قريبة من جدتك بس لو التمن هيبقى قلب ابني أنا مش هبني سور ثاني بس لا أنا هبني قلعة بينا وبينهم مش هسمح إن اللي حصل زمان يحصل ثاني مع ابني

ويشرب من نفس كاس الغدر والخېانة اللي أنا شربته.. مفهوم ولا أعيد كلامي 
ودفعها بقوة كادت تسقط من إثرها لكنها تشبثت في المنضدة التي بجوارها وهي تنظر إليه بأسى غير مكترثة بدموعها التي تنهمر على وجنتيها كشلال تتسابق قطراته لكي تسبق الأخرى في رحلة إعلان عن معاناة جديدة من جنة عشقها التي تتحول إلى ڼار في لحظة ټحرق كل ما بنته سنوات عمرها ابتلعت ريقها وهي تقترب منه ورفعت سبابتها في وجهه تهز رأسها بحنق وتحدثت بلهجة شديدة الحزن والۏجع هاتفه بعصبية
إسمع اللي هقوله ده عشان نقفل الحكاية دي ونخلص بقى من جراح الماضي.
بإبانه استطردت 
تاج مش أميرة ولا علي ابني زيك ولا الزمن هيعيد نفسه لإني هربي ابني على إنه ميتنازلش عن حقه ولا يتنازل عن روحه ولا قلبه ولا كرامته عشان يرضي حد مهما كان الحد ده غالي على قلبه هربيه يعمل بس اللي يرضي ربنا ويسعده
بتذكير هدرت
وإن كنت طلبت منك تهد السور اللي كان بينا مش عشان جدتي زي ما فهمتك عشان مجرحش كبريائك كان عشانك أنت وأخذت نفسا عميقا وهي تمسح دموعها.
نظر إليها وهو يسمعها نظرات ټحرقها من شدة غضبه وهي تكمل حديثها وتضغط على جراح الماضي لكي ېنزف قلبه وتشعل الڼار بكلماتها لتحرقه بلا رحمة..
أكملت بكبرياء عاشقة ېنزف جرحها على يد من تعشق فقالت
عشان كنت بتقف بالساعات وأنت بتراقبهم وهم متجمعين في جنينة الفيلا وقلبك بيتقطع على فراقهم وبعدك عن أمك اللي روحك فيها وكنت بټموت لما تعبت وجدك اللي هو أغلى ما عندك في الدنيا الۏجع اللي بشوفه في عيونك وأنت بتضغط نفسك عشان تعامل أخوك زيه زي الغريب وعيلتك اللي هم عندك أغلى من حياتك..
كانت تتحدث وهى تضغط على كل كلمة تتفوه به لتخترق معانيها محطمه عقيدته التى يتعايش بها ليجد مبرر للبعد.
وأشارت إلى موضع قلبه بإصبعها
متنساش تبني سور هنا كمان عشان تقدر تريح ضميرك وټدفن جراح الماضي تحت منه وآخر مرة هسمحلك تكلمني بالطريقة دي..
ثم تابعت بهمس قاټل
أنا لست امرأة كباقي النساء أنا لست طفلة أبصرت للتو ولا مراهقة تحاول إثبات نفسها ولا صبية مثلت دور الكبار أنا لست مثل أمي ولم أرث الطبع من جدتي أنا لست كباقي النساء أنا بداخلي روح مختلفة وقلبي لا يشبه أي قلب أنا امرأة عنواني ألا أركع لأي إنسان..
نظرت إليه بخذلان ثم تركت له غرفة المطبخ لم تعطيه فرصه للتعقيب على حديثها عقلها أصبح مشتت فوضى الأفكار والتوجسات أطاحت بالباقي من ثباتها الماضى الذى يخيم على علاقاتها بشريك حياتها جعل بداخلها حاله عارمه من الحزن استوطن قلبها واستباح روحها فكان نتيجته ميلاد تمرد عاشقه..
نظمت حدة أنفاسها المستشاطه وصعدت للأعلى ثم ذهبت إلى غرفة ابنتها نيرة وأمرت عبير أنت تحضر التمرين مع نيرة بدلا منها
بس يلا بسرعة عشان المدرب وصل.
وتركتهم في ذهول تام وهم ينظرون إلى بعضهم..
هتفت عليها نيرة بصوت عال تريد إيقافها
مامي حضرتك تعبانة
لم ترد عليها وذهبت إلى جناحها لكي تطلق العنان لدموعها ليستريح قلبها.
هتفت عبير
يلا يا نيرة عشان التمرين ومامي عندها صداع تستريح وهتبقى كويسة يلا يا علي عشان بابي زمانه منتظرك.
نظر إليها علي وهو يأخذ نفسا عميقا وبعصبية تحدث
يلا وبعد التمرين نشوف بابا مزعل مامي ليه..
________
أما هو بالأسفل كان كالبركان الخامل يود

انت في الصفحة 1 من 16 صفحات